Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych.
Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.
Baza abonentów płatnej telewizji cyfrowej na koniec 1Q’13 wyniosła 3,555,8 tys. (w tym 490.366 abonentów usługi Multiroom), z czego 77% stanowili klienci pakietu Familijnego, a 23% klienci pakietu Mini.
Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła o 0,1 proc. do około 3.555,8 tysięcy na koniec I kw. 2013 r. w porównaniu do około 3.553,3 tysięcy abonentów na I kw. 2012 r.
Abonenci pakietu Familijnego stanowili 77,4 proc. i 78,7 proc. całej bazy klientów odpowiednio na 31 marca 2013 i 2012 roku.
Wskaźnik odpływu abonentów w 12 miesięcznym okresie zakończonym 31 marca 2013 r. spadł do 8,7 proc. w porównaniu z 9 proc. w 12 miesięcznym okresie zakończonym 31 marca 2012 roku.
Wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 0,4 p.p., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini spadł o 0,1 p.p.
Średni miesięczny przychód na abonenta Cyfrowego Polsatu wzrósł o 4,7 proc. do 40,3 zł w pierwszym kwartale 2013 roku z 38,5 zł w pierwszym kwartale 2012 roku.
ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 6,2 proc., do 48,2 zł w pierwszym kwartale 2013 roku z 45,4 zł w pierwszym kwartale 2012 roku. ARPU Pakietu Mini spadło o 2,2 proc., do 13,2 zł w pierwszym kwartale 2013 roku z 13,5 zł w pierwszym kwartale 2012 roku.
Już 73% abonentów Cyfrowego Polsatu korzysta z dekoderów HD. Liczba ta stale się zwiększa.
Wpływ przychodów z usług pay-per-view (PPV) na poziom ARPU wyniósł w pierwszym kwartale 2013 roku 0,4 zł (ARPU Pakietu Familijnego zyskało 0,4 zł, a ARPU Pakietu Mini 0,1 zł).
To chyba pierwszy raz w historii Cyfrowy Polsat stracił abonentów. Na koniec 2012 roku mieli 3.566.144, a na koniec pierwszego kwartału 2013 roku 3.555.806. Chyba, że coś źle spojrzałem.
@Adam Okoniewski
To źle sądziłeś. Sam CeP podkreśla, że rynek już teraz jest nasycony, więc na wzrost liczby abonentów i to w takim tempie nie ma co liczyć. A wręcz przeciwnie, bo jedyne co im pozostaje przy tak nasyconym rynku, to nie walka o powiększenie bazy abonentów, a o utrzymanie jej na obecnym poziomie, czyli około 3,5 mln.
Trzeba też pamiętać, że te 3,5 mln abonentów to nie tylko abonenci, ale także pre-paidowcy.
Mimo nasycenia rynku wzrost liczby klientów CP - nieźle. nc+ się tutaj też przyczyniła, aczkolwiek po 2. kwartale będzie naprawdę widać poziom migracji do CP. Póki co gratki za kwartał 1.
Dodaj komentarz
Cookie Control - cyfrowypolsatnews.pl - nieoficjalny serwis informacyjny o Grupie Cyfrowy Polsat wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. [Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies.