Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Twitter

Facebook

WYNIKI POLSATU ZA I KWARTAŁDrukuj

Polsat (HD)
Grupa Telewizji Polsat kontynuowała w I kw. br. strategię maksymalizacji marży EBITDA poprzez efektywne zarządzanie ramówką. Przyniosło to efekt w postaci jej wysokiego wyniku 32,9%, osiągniętego mimo faktu, że oglądalność kanału Polsat w dalszym ciągu pozostawała pod wpływem postępującej fragmentaryzacji rynku, spowodowanej wzrostem zasięgu naziemnej telewizji cyfrowej.

Przychody Grupy Telewizji Polsat pozostały stabilne względem I kw. 2011 roku, podczas gdy rynek reklamy telewizyjnej spadł w tym czasie o 11%, czyli o około 100 mln zł. Spadek przychodów w stosunku do I kw. 2012 roku spowodowany był głównie spadkiem rynku reklamy telewizyjnej. Natomiast 3-procentowy spadek kosztów jest efektem niższych kosztów produkcji telewizyjnej oraz obniżenia kosztów OZZ. Różnice kursowe wywarły niekorzystny wpływ na zysk netto, który wyniósł 61 mln zł i był o 17% niższy od wyniku za porównywalny okres zeszłego roku.

Pomimo spadku oglądalności główna antena Polsatu utrzymała pozycję lidera oglądalności w grupie docelowej (16-49, cała doba, wszyscy). Na wyniki pierwszego kwartału istotny wpływ miały programy z wiosennej ramówki. Największą widownię gromadził talent show ''Must be the Music – Tylko muzyka'' (średnio prawie 2 mln widzów - 27,1% udziału w widowni). Kolejny talent show, ''Got to Dance – Tylko taniec'', uzyskiwał średnio 1,1 mln widzów (17,1% udziałów w oglądalności). Podobny poziom osiągnął serial ''Przyjaciółki'' – 1,1 mln widzów i 17,7% udziału w widowni. Sporą widownię zgromadził emitowany w styczniu program kabaretu ''Neo-Nówka'': 1,7 mln widzów i 26% udziałów w oglądalności.

Spośród stacji tematycznych Grupy w pierwszym kwartale 2013 roku największe udziały w widowni miały stacje Polsat2, Polsat News i Polsat Sport. Kanałami tematycznymi o największej dynamice wzrostu udziałów w widowni były Polsat Biznes, Polsat Play i Polsat2.

Grupa utrzymała stabilny 23,6-procentowy udział w rynku reklamy telewizyjnej pomimo fragmentaryzacji rynku i efektu wysokiej bazy z I kw. 2012 r., kiedy wygenerowała wzrost przychodów z reklamy o 10,4% rok do roku.



#1 | Prokop dnia 23.05.13 22:12
Stabilna pozycja mimo ogólnych spadków takie tyczą się tv w ogóle to dobry wynik. Patrząc na to, że Polsat realizuje kolejne edycje swoich talent show, seriali można wywnioskować, że kolejne kwartały nie będą gorsze.

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający