Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Twitter

Facebook

ATMEDIA: UDZIAŁ GŁÓWNYCH STACJI SPADA NAJSZYBCIEJ OD LATDrukuj

Polsat (HD)
W wakacje 2013 r., m.in. wskutek cyfryzacji, nasiliły się trendy obserwowane w poprzednich sezonach. Udział czterech głównych stacji (w tym Polsatu) spada najszybciej od lat (o 18 proc. w ostatnim miesiącu) i w lipcu wyniósł już poniżej 40 proc. (dane Nielsen, grupa 16-49 lat) - informuje biuro reklamy Atmedia.




Źródło: Nielsen, grupa 16-49 lat, udziały w czasie oglądania


Udział "mniejszych" kanałów - kablowo-satelitarnych i naziemnej telewizji cyfrowej, wzrósł zaś łącznie o 16 proc., by osiągnąć w lipcu ponad 60 proc. Największą dynamikę obserwuje się w segmencie naziemnej telewizji cyfrowej - zwiększony zasięg kanałów obecnych na multipleksach przełożył się na ich 31 proc. wzrost w lipcu br. (SHR, grupa 16-49 lat, źródło: Nielsen).

Źródło: Nielsen, all 16-49

"W wakacje 2013 r. następują największe w historii rynku telewizyjnego zmiany w oglądalności. Kanały tematyczne i nowe naziemne przejmują widzów tzw. wielkiej czwórki, czemu sprzyjają zarówno zarówno sezon powtórkowy na ich antenach, inwestycje programowe stacji tematycznych, jak i zakończona właśnie cyfryzacja. Przy zachowaniu aktualnych trendów, w całym 2014 r. udział TVP1, TVP2, TVN i Polsatu spadnie już do 40 proc. w grupie 16-49 lat" - mówi Wojciech Kowalczyk, dyrektor marketingu w Atmediach.
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający