Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Twitter

Facebook

WYNIKI GRUPY POLSAT ZA II KWARTAŁ 2013 ROKUDrukuj

Polsat (HD)
Wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w II kw. br. w dalszym ciągu pozostawały pod wpływem mało sprzyjających czynników rynkowych. Grupa Telewizji Polsat, kontynuując swoją skuteczną politykę zarządzania kosztami (spadek kosztów bez amortyzacji i utraty wartości o -1% rok do roku) wypracowała w II kw. br. wysoką marżę EBIDTA na poziomie 34%, pomimo słabej koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej.

W związku z postępującą fragmentaryzacją rynku spowodowaną wzrostem zasięgu naziemnej telewizji cyfrowej, oglądalność kanału głównego Polsat w grupie komercyjnej spadła do poziomu 13,38% w II kw. 2013 r. Na spadek oglądalności wpływ miała również polityka efektywnego zarządzania ramówką, ukierunkowana na maksymalizację marży EBITDA. Oglądalność kanałów tematycznych Grupy Polsat wzrosła rok do roku w II kw. 2013 r. o ponad 39% do 6,28% w grupie komercyjnej.




Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat odzwierciedliły rynkowy spadek wydatków na reklamę, utrzymując udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej w II kw. br. na poziomie 22,7%.
#1 | AR HD dnia 28.08.13 16:38
Widać tendencję - spadek udziałów głównego Polsatu, natomiast wzrostu udziałów kanałów tematycznych. Polsat powinien jak najszybciej uruchamiać kanały (np. kanał muzyczny), gdzie mógłby jeszcze zwiększyć udziały.
#2 | Prokop dnia 03.09.13 11:24
Kanały tematyczne ładnie poszły w górę pod względem oglądalności. Widać, że wolimy oglądać konkretne tematy na konkretnych kanałach. I w tę stronę chyba idzie tv. Aczkolwiek Polsat ładnie to wyczuwa, bo co rusz uruchamia kanał tematyczny.

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający