Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Twitter

Facebook

WYNIKI GRUPY POLSAT ZA III KWARTAŁ 2013 ROKUDrukuj

Polsat (HD)
Wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w III kw. br. w dalszym ciągu pozostawały pod wpływem wciąż nie najlepszej koniunktury na rynku reklamowym. W związku z postępującą fragmentaryzacją rynku, spowodowaną wzrostem zasięgu naziemnej telewizji cyfrowej, oglądalność kanału głównego Polsat w grupie komercyjnej spadła w III kw. br. do poziomu 13,16%.

Miała na to wpływ także polityka efektywnego zarządzania ramówką, ukierunkowana na maksymalizację marży EBITDA. Oglądalność kanałów tematycznych Grupy Polsat wzrosła rok do roku w III kw. 2013 r. o ponad 63% do 8,42% w grupie komercyjnej, m.in. w wyniku dołączenia do Grupy Polsat stacji TV4 i TV6 (wliczanych od września br.). Udział Grupy Polsat w rynku reklamy i sponsoringu telewizyjnego wzrósł z 23,4% w III kw. 2012 r. do 24,7% w III kw. 2013 r.



Przychody Grupy Telewizji Polsat wzrosły w wyniku rozpoznania zysków ze sprzedaży RS TV (spółki zależnej TV Polsat) oraz włączenia do konsolidacji spółki Polskie Media, właściciela kanałów TV4 i TV6. Wyłączając wpływ konsolidacji Polskich Mediów, dynamika przychodów z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat pozostawała zgodna z rynkiem. Wzrost kosztów segmentu nastąpił głównie w efekcie istotnie niższej, nieporównywalnej bazy kosztów licencji programowych w 3 kw. 2012 r. Istotny wpływ na wynik EBITDA miał zysk ze sprzedaży RS TV (38 mln PLN). Marża EBITDA pozostawała na wysokim poziomie ponad 38%. Natomiast korzystny wpływ na poziom zysku netto miały różnice kursowe.



Na wyniki III kw. istotny wpływ miały programy z jesiennej ramówki. Największą widownię gromadził talent show "Must be the Music. Tylko muzyka" (średnio prawie 1,3 miliona widzów - 19,1% udziału w widowni). Kolejny talent show, "Got to Dance. Tylko taniec", uzyskiwał średnio 0,9 miliona widzów (16% udziałów w oglądalności). Udanie zadebiutowały jesienne nowości: "To nie koniec świata!", przyciągający przed telewizory średnio ponad 0,9 miliona widzów (17% udziału w widowni), "2 XL" (0,8 miliona widzów i 16% udziałów w oglądalności) oraz "Top Chef" (średnio prawie 1 milion widzów i 15,6% udziału w oglądalności).

Spośród stacji tematycznych Grupy, w III kw. br. największe udziały w widowni miały stacje Polsat2, Polsat Sport i Polsat News. Wyżej od tych kanałów plasowała się TV4, która jednak weszła w skład Grupy dopiero we wrześniu. Kanałami tematycznymi o największej dynamice wzrostu udziałów w widowni (vs. III kw. 2012 r.) były: Polsat Biznes, Polsat Sport i Polsat Sport Extra. Wysoki wzrost zanotowała także TV6, kanał ten był jednak częścią Grupy Polsat tylko przez jedną trzecią kwartału.
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający