Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Twitter

Facebook

WYNIKI GRUPY POLSATDrukuj

Polsat (HD)
Wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w 2013 r. w dalszym ciągu pozostawały pod wpływem procesu cyfryzacji, ale mimo to Grupa Polsat odnotowała wzrost oglądalności zarówno w IV kw. 2013 r. – o 2,22 p.p. do 23,06%, jak i całym roku – o 0,6 p.p. do 21,14%. Oglądalność kanałów tematycznych wzrosła w IV kw. rok do roku o 4,96 p.p. do 10,23%, głównie dzięki dołączeniu do Grupy kanałów TV4 i TV6, natomiast udział w oglądalności kanału głównego wyniósł 12,83%.


W całym 2013 r. udział w oglądalności kanałów tematycznych wzrósł o 2,8 p.p. do 7,63%, a kanału głównego wyniósł 13,51%.

"W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej konsekwentnie realizowaliśmy przyjętą strategię, która zapewniła nam w IV kw. i w całym 2013 r. wzrost zarówno udziałów w oglądalności, jak i w rynku reklamy. Za cel stawiamy sobie utrzymanie udziałów w oglądalności powyżej 23% na fragmentaryzującym się rynku telewizyjnym oraz dalszą efektywną konkurencję na rynku reklamowym, co do którego mamy oczekiwania, że w 2014 r. odnotuje średni jednocyfrowy wzrost przy prognozowanych obecnie pozytywnych wskaźnikach makroekonomicznych" – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Grupa Polsat, zgodnie z przyjętą strategią, utrzymywała w zeszłym roku stabilną pozycję na rynku reklamy. W IV kw. odnotowała wzrost przychodów w wyniku konsolidacji od września 2013 r. wyników TV4 i TV6, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV i sponsoringu wzrósł do poziomu 25,5%, mając dynamikę 12,3%. W ubiegłym roku udziały Grupy Polsat w rynku reklamy, mimo fragmentaryzacji rynku, wzrosły do 24,1%, osiągając dynamikę 4,1%.

Przychody Grupy Telewizji Polsat wzrosły głównie w wyniku włączenia do konsolidacji spółki Polskie Media, właściciela kanałów TV4 i TV6. Wzrost kosztów nastąpił w wyniku: rozpoznania kosztów spółki Polskie Media, wyższych kosztów produkcji własnej i zewnętrznej oraz amortyzacji praw sportowych, a także niższej bazy kosztów licencji programowych w IV kw. 2012 r. Nieznaczny spadek zysku netto był spowodowany niższymi przychodami odsetkowymi.

Spośród stacji tematycznych Grupy (z wyłączeniem TV4 i TV6, które weszły w skład Grupy dopiero we wrześniu), w 2013 roku największe udziały w widowni miały stacje Polsat2, Polsat Sport i Polsat News. Kanałami tematycznymi o największej dynamice wzrostu udziałów w widowni (vs. rok 2012) były: Polsat Biznes, Polsat Film i Polsat Play.


Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający