Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Twitter

Facebook

WYNIKI FINANSOWE POLKOMTELU I GRUPY POLSATDrukuj

Plus
W dalszej części newsa prezentujemy wyniki finansowe za I kwartał 2014 roku Polkomtelu, operatora sieci Plus a także Grupy Polsat.


Wyniki operacyjne i finansowe Polkomtelu

"Na trudnym rynku telekomunikacyjnym Plus utrzymuje bazę klientów na relatywnie stabilnym poziomie i pozostaje liderem rentowności. Dzięki rosnącej jakości i dostępności usług Internetu mobilnego, w tym najnowocześniejszej i najszybszej technologii LTE, rośnie sprzedaż smartfonów oraz liczba użytkowników usług transmisji danych, co przekłada się na coraz wyższy strumień przychodów z tego segmentu rynku, który zyskuje coraz większe znaczenie w naszej działalności. Wierzę, że dołączenie naszej firmy do Grupy Polsat oraz nowe produkty oferowane przez Plusa wraz z Cyfrowym Polsatem przyczynią się do wzrostu przychodu od jednego klienta oraz satysfakcji użytkowników z naszych usług" – mówi Tobias Solorz, prezes zarządu, Polkomtel Sp. z o.o.

Wyniki operacyjne Plusa:
* Łączna baza klientów sieci Plus wyniosła na koniec I kw. br. 13,9 mln, z czego 7,4 mln to klienci kontraktowi (w tym 774 tys. klientów Internetu mobilnego) oraz 6,5 mln - klienci pre-paid;
* Liczba aktywnych użytkowników usługi transmisji danych wzrosła do 3,5 mln;
* ARPU klienta kontraktowego wynosi 50,7 zł, klienta pre-paid – 11,1 zł, a średnie – 32 zł;
* ARPU detaliczne z usługi transmisji danych wynosi: 9,3 zł dla klienta kontraktowego oraz 1,1 zł dla klienta pre-paid;
* Smartfony stanowiły 77% sprzedaży detalicznej aparatów telefonicznych.

Wyniki finansowe Metelem (w tym Polkomtelu)


Segment nadawania i produkcji telewizyjnej

"Wszystkie najważniejsze wskaźniki operacyjne i finansowe Grupy Telewizji Polsat wzrosły w pierwszym kwartale tego roku. Konsekwentnie realizowaliśmy strategię zrównoważonych inwestycji programowych, dzięki czemu możemy zaprezentować wysoką EBITDĘ oraz wzrost marży EBITDA do poziomu 38%. Na naszą działalność bardzo pozytywnie wpłynęły również nowo dołączone do Grupy kanały TV4 i TV6" – mówi Maciej Stec, członek zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o.

Spośród wiosennych nowości Telewizji Polsat największą widownię gromadził show "Twoja twarz brzmi znajomo", przyciągający przed telewizory średnio 1,4 mln widzów w grupie komercyjnej (26% udziału w widowni). Drugą najmocniejszą pozycją w ramówce był program "Dancing with the stars. Taniec z gwiazdami", który gromadził średnio 1,3 mln widzów w grupie komercyjnej i miał 20,8% udziałów w widowni. Inną kluczową pozycją wiosny był kontynuowany talent show "Must be the Music. Tylko muzyka". Niedzielne emisje programu osiągały średnio 1,3 mln widzów w grupie 16-49, przy 18,2% udziale w widowni.

Spośród stacji tematycznych Grupy, w pierwszym kwartale tego roku największe udziały w widowni miały stacje TV4, Polsat2, TV6 i Polsat News. Kanałami tematycznymi o największej dynamice wzrostu udziałów w widowni (vs. pierwszy kwartał 2013 roku) były TV6, Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature i Polsat Film.

Wyniki finansowe segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej


Wyniki pro forma Grupy Polsat z uwzględnieniem Polkomtelu
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający