Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Twitter

Facebook

TELEWIZJA POLSAT NADAWCĄ ROKU WEDŁUG "MEDIA I MARKETING POLSKA"Drukuj

Polsat (HD)
Telewizja Polsat otrzymała tytuł Nadawcy Roku w raporcie przygotowanym przez "Media i Marketing Polska". Zdaniem autorów raportu Telewizja Polsat korzystnie wyróżniała się w tym roku na tle całego rynku telewizyjnego w Polsce.

Raport stwierdza, że Polsat jako jedyna stacja z wielkiej czwórki broni w tym roku wyniku oglądalności. Z danych Nielsena wynika, że w okresie styczeń-sierpień 2015 r. SHR, udział w rynku widowni komercyjnej (16-49), wyniósł 13,1 proc. Rok wcześniej było to 13,07 proc. Polsat otwiera tegoroczny ranking, w tyle pozostawiając i komercyjny TVN i publiczne anteny TVP.

Jak podkreśla "Media i Marketing Polska", po latach dwucyfrowych spadków głównych anten oraz w obliczu rosnącej konkurencji, zarówno ze strony płatnych kanałów tematycznych, jak i mniejszych naziemnych, wynik Polsatu robi wrażenie i trudno nie docenić wysiłków nadawcy.

Na bardzo dobre wyniki głównej stacji Polsatu - nie tylko widoczne w telemetrii - złożyło się kilka istotnych czynników. Warta podkreślenia jest przede wszystkim konsekwencja nadawcy w kreowaniu ramówki. Według raportu, nie można doszukać się programowych fajerwerków czy unikatowych na tle rynku eksperymentów.

Polsat nie bije rekordów w kategorii "liczba nowości w ramówce". Od lat konsekwentnie stawia na sprawdzone formaty, w tym programy adaptowane czy seriale, przy czym widzowie cenią sobie oczywiście również nowości. Ponadto podkreślone są osiągnięcia nadawcy w obszarze kanałów sportowych, które raport określa jako imponujące. Dodatkowo chwalona jest synergia pomiędzy Polsatem, a innymi stacjami portfolio – autorzy raportu stwierdzają, że mniejsze stacje doskonale uzupełniają propozycje kanału głównego. Wskazuje się również na silną pozycję IPLI – raport podsumowuje to stwierdzeniem, że zbliżenie telewizji i Internetu jest koniecznością i chociaż wiedzą o tym, już wszyscy trzej najwięksi nadawcy TV w Polsce, to jak dotąd Polsat wyciąga najwięcej wniosków z tej wiedzy.
#1 | Prokop dnia 04.11.15 14:47
Stawianie na sprawdzone, popularne formaty to jest to. Przy czym Polsat potrafi coś nietrafionego z ramówki wycofać, nie ciągnie na siłę, tylko szuka nowych rozwiązań, które się spodobają. I dzięki temu wszystkiemu również obecna, jesienna ramówka będzie należała do Polsatu.

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający