Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Forum dyskusyjne

Twitter

Facebook

Wzrost liczby usług kontraktowych, przychodów oraz wyniku EBITDA - CP podsumowuje I kwartał 2017 r.Drukuj

Cyfrowy PolsatGrupa Cyfrowy Polsat opublikowała wyniki operacyjne i finansowe za I kwartał 2017 roku. W wyniku konsekwentnej realizacji długoterminowej strategii rozwoju odnotowała wzrost wyników operacyjnych oraz przewyższające oczekiwania analityków wyniki finansowe.

Przychody grupy osiągnęły blisko 2,4 mld zł, wynik EBITDA wyniósł 929 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 39%.

W ramach działań mających na celu regularne oddłużanie grupy, spółka podjęła decyzję o przedterminowym wykupie wszystkich obligacji Litenite za kwotę 945 mln zł. Jednocześnie zarząd, przewidując utrzymanie wysokiego poziomu generowanych wolnych przepływów pieniężnych również w 2017 roku, przedstawił rekomendację wypłaty dywidendy za zeszły rok w wysokości 32 gr na akcję.

Najważniejsze dane operacyjne i finansowe za I kwartał 2017 r.

* Stabilny wzrost nasycenia bazy klientów kontraktowych usługami zintegrowanymi: już 23% klientów kontraktowych grupy korzysta z oferty multiplay, ponad 1,3 mln klientów usług zintegrowanych, niski wskaźnik churn na poziomie 8,5% w I kwartale br.

* Stabilna baza klientów kontraktowych – ponad 5,8 mln, którzy posiadają średnio 2,28 usługi z portfolio grupy. Średni przychód od klienta kontraktowego wzrósł o 2,4% rok do roku do 89,1 zł.

* Silny przyrost liczby usług kontraktowych o 593 tys. w ujęciu rok do roku do 13,3 mln. Stanowią one ponad 82% wszystkich świadczonych usług: w segmencie telefonii komórkowej liczba usług kontraktowych wzrosła rok do roku o 249 tys. Wzrost ten jest efektem korzystnego wpływu strategii multiplay oraz przejściowo zintensyfikowanej migracji klientów z segmentu prepaid; Dzięki dobrej sprzedaży usług Multiroom i płatnych OTT (m.in. subskrypcje pakietów serwisu IPLA), liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła o 226 tys. do blisko 4,8 mln; baza usług Internetu mobilnego zwiększyła się rok do roku o 119 tys. do poziomu blisko 1,8 mln.

* Statystyki segmentu prepaid pozostawały pod wpływem przepisów ustawy antyterrorystycznej, obligujących klientów do rejestracji przedpłaconych kart SIM: promując przejrzystość standardów raportowania, grupa Cyfrowy Polsat zdecydowała się całkowicie wykluczyć niezarejestrowane karty SIM ze swoich raportowanych statystyk z początkiem lutego 2017 roku, by w pełni odzwierciedlić efekty obowiązkowej rejestracji kart prepaid w wynikach za I kwartał 2017 r. Na koniec tego kwartału grupa posiadała 2,83 mln zarejestrowanych przedpłaconych kart SIM, liczonych według dotychczas stosowanej 90-dniowej definicji użyciowej, podczas gdy całkowita liczba RGU prepaid, obejmująca usługi płatnej telewizji, wyniosła 2,88 mln; jednocześnie ARPU segmentu prepaid wzrosło w I kwartale aż o 5,7% r/r i wynosiło 18,7 zł, co w znacznym stopniu jest pochodną podjętej decyzji o wyłączeniu z raportowanej bazy kart niezarejestrowanych.

* Kanały grupy Polsat cieszyły się dużym zainteresowaniem w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,3% udziału w oglądalności, na co złożyło się 12,7% kanału głównego oraz 11,5% kanałów tematycznych.

* Przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły rok do roku szybciej niż cały rynek reklamy TV – w tempie 1,9% vs 0,3% wzrostu rynku i w I kwartale 2017 r. wyniosły 234 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV zwiększył się do 25,7%.

* Średnia miesięczna liczba użytkowników największej polskiej telewizji internetowej IPLA wynosiła 3,5 mln.

* Bardzo dobre wyniki finansowe grupy: przychody: 2,389 mld zł, EBITDA: 929 mln zł, marża EBITDA: 38,9%, wolne przepływy pieniężne po spłacie odsetek od kredytów i obligacji: 1,987 mld zł w okresie 12-miesięcznym, wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA obniżył się wyraźnie do poziomu 2,88x.
"W 2017 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, konsekwentnie i skutecznie kontynuujemy realizację obranej przez nas strategii rozwoju, czego wynikiem jest stabilny wzrost nasycenia bazy klientów kontraktowych usługami zintegrowanymi, wzrost średniego przychodu od klienta oraz bardzo niski wskaźnik rezygnacji – churn, świadczący o rosnącej satysfakcji klientów z dostarczanych przez nas usług. Także wyniki oglądalności kanałów Grupy Telewizji Polsat są zgodne z naszą długoterminową strategią, a jej przychody ponownie rosną szybciej niż cały rynek reklamy TV. Bardzo dobre wyniki operacyjne obydwu segmentów przyniosły efekt w postaci dynamicznego wzrostu przychodów i bardzo wysokiej marży EBITDA Grupy" - powiedział Tobias Solorz, prezes zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
Segment usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych
"Zgodnie z naszymi założeniami systematycznie rośnie liczba usług kontraktowych i ich udział w łącznej liczbie świadczonych przez nas usług – stanowią one już ponad 82%". Cały czas rozwijamy naszą ofertę usług zintegrowanych. Obecnie oferujemy 9 różnych usług i produktów, które można łączyć w ramach programu smartDOM, zyskując wymierne oszczędności, a skuteczna dosprzedaż kolejnych usług skutkuje wysoką na konkurencyjnym rynku dynamiką wzrostu ARPU oraz wzrostem zadowolenia naszych klientów" - podsumowuje Tobias Solorz.
"Zgodnie z założeniami długoterminowej strategii dążymy do maksymalizacji przychodu od klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług do połączonej bazy klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, między innymi w ramach programu smartDOM, który pozytywnie wpływa na ARPU klienta kontraktowego. Ma to odzwierciedlenie w stabilnych przychodach całego segmentu, wzroście wyniku EBITDA i wysokiej, niemal 39% marży EBITDA" – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.
Segment nadawania i produkcji telewizyjnej
"W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej konsekwentnie realizujemy długoterminowe cele. Grupa Telewizji Polsat ponownie była liderem oglądalności w grupie komercyjnej z wynikiem 24,3%, na co złożyło się 12,7% udziału stacji Polsat oraz 11,5% udziału naszych kanałów tematycznych. Kolejny kwartał z rzędu nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu miały wyższą niż cały rynek reklamy TV dynamikę wzrostu." – mówi Maciej Stec, członek zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.
"Sprawdzona i ceniona oferta programowa oraz bardzo dobre wyniki oglądalności kanałów Grupy Telewizji Polsat w I kwartale przyniosły efekt w postaci wzrostu przychodów segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej. Prowadzenie zrównoważonej polityki programowej i inwestycyjnej, a także dyscyplina w obszarze kosztów poskutkowały wzrostem wyniku i marży EBITDA" – mówi Katarzyna Ostap-Tomann.
"Efektywna realizacja strategii multiplay i bardzo dobre wyniki operacyjne obydwu segmentów miały odzwierciedlenie w bardzo dobrych wynikach finansowych całej Grupy – rosnących o ponad 4% przychodach, 7% wzroście wyniku EBITDA oraz bardzo silnej 39% marży EBITDA. Stabilne i bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne pozwalają nam kontynuować proces sukcesywnego oddłużania Grupy. Oprócz regularnych spłat rat kredytu podjęliśmy decyzję o przedterminowym wykupie wszystkich obligacji Litenite za łączną kwotę 945 mln zł, uwzględniającą premię za wcześniejszy wykup. Stabilna i bardzo dobra kondycja finansowa Grupy pozwoliła nam, jako Zarządowi, podjąć również decyzję o rekomendacji wypłaty dywidendy za 2016 rok w wysokości 32 gr na akcję."– podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający