Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Forum dyskusyjne

Twitter

Facebook

9,8 mld zł przychodów, mniejsze zadłużenie i 1,7 mld zł wolnych środków - Cyfrowy Polsat podsumowuje 2017 r.Drukuj

Cyfrowy PolsatCyfrowy Polsat opublikował wyniki za czwarty kwartał i cały 2017 r. Grupa ponownie odnotowała wysoki wzrost liczby usług kontraktowych i klientów usług zintegrowanych. Osiągnęła wyniki oglądalności zgodne z długoterminową strategią oraz wzrost przychodów reklamowych i udziałów w rynku reklamy TV. Był to także udany rok pod względem wyników finansowych.

Najważniejsze dane operacyjne za IV kwartał i cały 2017 rok

Coraz więcej klientów z pakietami usług – skuteczna realizacja strategii multiplay:
* Stabilny wzrost liczby klientów multiplay o 204 tys. (16%) w ciągu roku - do ponad 1,5 mln (co stanowi 26% bazy klientów kontraktowych).
* Do 4,52 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
* Miało to wypływ na utrzymanie wskaźnika churn na niskim poziomie wynoszącym 8,8%.

Duży przyrost liczby usług kontraktowych - o 430 tys. rok do roku - do 13,7 mln (stanowią one 83% wszystkich świadczonych usług):
* Liczba usług telefonii komórkowej wzrosła o 202 tys. rok do roku, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay. Nowe oferty Plusa wprowadzone w lutym 2018 r. powinny utrzymać tę korzystną dynamikę wzrostu.
* Dzięki dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła rok do roku o 176 tys., osiągając poziom 4,9 mln.
* Baza usług Internetu mobilnego zwiększyła się o 52 tys. rok do roku i wynosi 1,8 mln. W ciągu całego roku klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali 732 PB danych, czyli o 42% więcej niż rok wcześniej.

Stabilna baza ok. 5,8 mln klientów kontraktowych:
* Rośnie wskaźnik nasycenia usługami przypadającymi na klienta - każdy z nich posiadał średnio 2,37 usługi z portfolio grupy.
* Średni przychód od klienta (ARPU) ustabilizował się pod wpływem regulacji Roam like at home i wyniósł 89 zł w IV kwartale ub.r.

Stabilna baza prepaid na poziomie 2,8 mln usług odzwierciedla rzeczywistą liczbę użytkowników tej usługi.
* Wysoki poziom ARPU wynikający z oczyszczenia bazy o użytkowników jednorazowych oraz wygaśnięcia promocji rejestracyjnych - wzrost w IV kwartale o 4,7% rok do roku, do 20,1 zł.

Kanały grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej tak w IV kwartale, jak i całym ubiegłym roku z wynikami: 24,4% (12% kanału głównego oraz 12,4% kanałów tematycznych) i 24,5% (12,4% kanału głównego oraz 12,1 % kanałów tematycznych).

Przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w IV kwartale o 5,1% i wyniosły 353 mln zł, dzięki czemu udział grupy w rynku reklamy TV utrzymał się na poziomie 27%. W całym 2017 roku grupa odnotowała wzrost przychodów reklamowych2,9% do 1,125 mld zł, osiągając 27,2% udziału w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu.

Średnia miesięczna liczba użytkowników serwisu IPLA wynosiła ok. 3,6 mln w całym roku, a w czwartym kwartale 2017 roku - blisko 4,3 mln.

Bardzo dobre wyniki finansowe grupy:
* przychody: 9,829 mld zł,
* EBITDA: 3,617 mld zł,
* marża EBITDA: 36,8%,
* zysk netto: 945,2 mln zł,
* wolne przepływy pieniężne: 1,688 mld zł w okresie 12-miesięcznym,
* wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,91x.



Segment nadawania i produkcji telewizyjnej

Zarówno w czwartym kwartale, jak i w 2017 roku, w ofercie kanału Polsat dużym zainteresowaniem cieszyły się stałe pozycje. Bardzo popularne były premierowe odcinki serialu "Pierwsza miłość", poniedziałkowe pasmo filmowe Mega Hit, emitowany od poniedziałku do soboty serial "Świat według Kiepskich". Wysoki poziom oglądalności utrzymały "Wydarzenia" z godziny 18:50 oraz emitowany w godzinach porannych od poniedziałku do piątku blok programów informacyjnych "Nowy Dzień z Polsat News". Na wyniki istotny wpływ miały też programy z sezonowych ramówek. Dużą widownię gromadził show "Twoja twarz brzmi znajomo", programy "Nasz nowy dom", "The Brain. Genialny umysł” czy emitowany w niedzielne wieczory cykl programów rozrywkowych "Kabaret na żywo". Sukcesem okazały się też jesienne nowości - serial obyczajowy "W rytmie serca" i reality show "Supermodelka Plus Size". W 2017 roku popularne były też programy kabaretowe i wydarzenia muzyczne. Wysoką oglądalnością cieszyły się: Polsat Superhit Festival 2017 (w szczególności emitowany 28 maja "Sopocki Hit Kabaretowy - Życie jest piękne"), XI Płocka Noc Kabaretowa z 30 kwietnia, transmitowany 14 czerwca koncert "Wrocław w rytmie disco", emitowana 25 sierpnia "Świętokrzyska Gala Kabaretowa" oraz koncert wigilijny "Wielkie kolędowanie z Polsatem". Ponadto odnotowano rekordowe wyniki oglądalności wydarzeń sportowych. Najlepiej oglądanym meczem Eliminacji Mistrzostw Świata w piłce nożnej 2018 było spotkanie Polska-Czarnogóra z 8 października, a równie wysokie wyniki zanotował mecz Polska-Rumunia z 10 czerwca.

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający