Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Forum dyskusyjne

Twitter

Facebook

0,5 mln nowych usług kontraktowych i 20-proc. wzrost liczby klientów multiplay - wyniki CP za II kwartał 2018 r.Drukuj

Cyfrowy PolsatGrupa Cyfrowy Polsat zakończyła drugi kwartał stabilnymi i zgodnymi z długoterminową strategią wynikami operacyjnymi w obydwu segmentach, a osiągnięte silne wyniki finansowe są wyższe od średniej oczekiwań analityków giełdowych.

Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał 2018 roku

* Coraz więcej klientów korzysta z ofert wiązanych - skuteczna realizacja strategii multiplay:
Systematyczny wzrost liczby klientów usług wiązanych - o 281 tys. (20%) r/r do 1,66 mln (co stanowi 28,9% bazy klientów kontraktowych).

Do 4,94 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.

Miało to wypływ na obniżenie wskaźnika churn do bardzo niskiego poziomu wynoszącego 8,3% w skali roku.

* Regularny przyrost liczby usług kontraktowych - o 510 tys. r/r - do 13,9 mln (stanowią one 83,4% wszystkich świadczonych usług):
Kolejny kwartał wzrostu liczby usług telefonii komórkowej - o 287 tys. r/r do 7,1 mln, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, dobrego przyjęcia przez klientów nowych, prostych taryf Plusa wprowadzonych w lutym br. oraz wysokiej sprzedaży w segmencie B2B (rozwiązania m2m).

Dzięki dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła r/r o 192 tys., przekraczając poziom 5 mln.

Baza usług Internetu zwiększyła się o 31 tys. r/r i wynosi 1,8 mln. W pierwszym półroczu klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali 448 PB danych.

* Stabilna baza ponad 5,7 mln klientów kontraktowych:
Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta - o 5,2% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,43 usługi z portfolio grupy.

Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU), liczony zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15, wzrósł o 2,1% do poziomu 82,9 zł pomimo negatywnego wpływu regulacji Roam like at home. Przy czym spółka oczekuje, iż jest to ostatni kwartał, w którym nowa regulacja miała negatywny wpływ na wskaźnik ARPU.

* Stabilna baza prepaid na poziomie 2,8 mln usług odzwierciedla rzeczywistą liczbę użytkowników tej usługi.
Wysoki, stabilny poziom ARPU usług prepaid wynoszący 20,4 zł.

* Kanały grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w II kwartale, jak i I półroczu, osiągając w II kwartale wynik 24,2% (11,2% kanału głównego oraz 13% kanałów tematycznych) pomimo przejściowego wpływu transmisji z Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018 na otwartych antenach publicznego nadawcy, oraz 24% w całym półroczu (11,5% dla anteny głównej i 12,5% dla kanałów tematycznych), co jest zgodne z długoterminową strategią grupy.

* Przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w II kwartale o 4,5% rok do roku i wyniosły 321 mln zł, dzięki czemu udział grupy w rynku reklamy TV osiągnął 26,7 %, a w I półroczu zanotowały wzrost o 9,1% do 591 mln zł, zapewniając udział w rynku na poziomie 26,8%.

Dane operacyjne segmentu usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych

Dane operacyjne segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej

Najważniejsze dane finansowe za II kwartał 2018 r.

* Silne wyniki finansowe grupy (zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15 oraz z uwzględnieniem konsolidacji Netii od 22 maja 2018 roku; dane historyczne za 2017 r. także według MSSF 15):
przychody: 2,603 mld zł (wzrost o 7,5% r/r), EBITDA: 946 mln zł (wzrost o 3,5% r/r), marża EBITDA: 36,4%, zysk netto: 231,4 mln zł, wolne przepływy pieniężne za okres 12 miesięcy: 1,411 mld zł, wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,91x.

* Rosnące wyniki finansowe segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym (zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15 oraz z uwzględnieniem konsolidacji Netii):
przychody: 2,248 mld zł, EBITDA: 795,2 mln zł, marża EBITDA: 35,4%.

* Bardzo dobre wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej (zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15):
przychody: 412 mln zł, EBITDA: 151 mln zł, marża EBITDA: 36,6%.
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający