Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Forum dyskusyjne

Twitter

Facebook

Cyfrowy Polsat podsumowuje III kwartał 2018 r.Drukuj

Cyfrowy PolsatGrupa Cyfrowy Polsat opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2018 roku. Spółka poinformowała m.in. o rekordowo niskim wskaźniku churn, bardzo dobrej sprzedaży kanałów Polsat Sport Premium z Ligą Mistrzów UEFA i przekroczeniu 14 mln usług kontraktowych świadczonych swoim klientom.

Najważniejsze dane operacyjne za III kwartał 2018 roku

* Już 30% klientów korzysta z ofert wiązanych - skuteczna realizacja strategii multiplay:
Systematyczny wzrost liczby klientów usług wiązanych - o 284 tys. (20%) r/r do 1,73 mln (co stanowi 30% bazy klientów kontraktowych).
Do 5,17 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
Miało to wpływ na obniżenie wskaźnika churn do rekordowo niskiego poziomu wynoszącego 7,9% w skali roku.

* Regularny przyrost liczby usług kontraktowych - o 527 tys. r/r - do 14,06 mln (stanowią one 83,4% wszystkich świadczonych usług):
Kolejny kwartał wzrostu liczby usług telefonii komórkowej - o 344 tys. r/r, do 7,2 mln, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, utrzymującego się zainteresowania klientów nowymi prostymi taryfami Plusa wprowadzonymi w lutym br. oraz z wysokiej sprzedaży w segmencie B2B (rozwiązania m2m).
Dzięki dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom HD i płatne usługi OTT), łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła r/r o 156 tys., przekraczając poziom 5 mln.
Baza usług Internetu zwiększyła się o 27 tys. r/r i wynosi 1,8 mln. W trzech pierwszych kwartałach tego roku klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali ok. 699 PB danych.

* Stabilna baza ponad 5,7 mln klientów kontraktowych:
Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta - o 5,1% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,46 usługi z portfolio grupy.
Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU), liczony zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15, wzrósł o 4,3% r/r do poziomu 84 zł.

* Stabilna baza prepaid na poziomie 2,8 mln usług odzwierciedla rzeczywistą liczbę użytkowników tej usługi:
Wysoki, stabilny poziom ARPU usług prepaid wynoszący 20,8 zł.

* Zgodnie z długoterminową strategią kanały grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w III kwartale, jak i pierwszych 9 miesiącach, osiągając w pierwszym okresie wynik 25,1% (11,3% kanału głównego oraz 13,7% kanałów tematycznych) - pomimo nadal odzwierciedlającego się przejściowego wpływu transmisji z Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej Rosja 2018 na otwartych antenach publicznego nadawcy – oraz 24,4% za 3 kwartały (11,5% dla anteny głównej i 12,9% dla kanałów tematycznych).

* Przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w III kwartale o 4,1% r/r i wyniosły 241 mln zł, dzięki czemu udział grupy w rynku reklamy TV osiągnął 27,6%, a we wszystkich 3 kwartałach zanotowały wzrost o 7,6% do 831 mln zł, zapewniając udział w rynku na poziomie ok. 27%.


Najważniejsze dane finansowe za III kwartał 2018 r.

* Silne wyniki finansowe grupy (zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15 oraz z uwzględnieniem konsolidacji Netii; dane historyczne za 2017 r. także według MSSF 15):
- przychody: 2,735 mld zł (wzrost o 16,3% r/r),
- EBITDA: 920 mln zł (wzrost o 13,4% r/r),
- marża EBITDA: 33,6%,
- zysk netto: 227,1 mln zł,
- wolne przepływy pieniężne za okres 12 miesięcy: 1,509 mld zł,
- wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,83x.


* Rosnące wyniki finansowe segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym (zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15 oraz z uwzględnieniem konsolidacji Netii):
- przychody: 2,430 mld zł,
- EBITDA: 826 mln zł,
- marża EBITDA: 34%.

* Bardzo dobre wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej (zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15):
- przychody: 375 mln zł,
- EBITDA: 94 mln zł,
- marża EBITDA: 25,1%.

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający