Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Twitter

Ostatnio na forum

Facebook

Wyniki finansowe grupy Cyfrowy Polsat za 2018 rokDrukuj

Cyfrowy PolsatGrupa Cyfrowy Polsat podsumowuje 2018 rok, osiągając założone cele i umacniając swoją pozycję na rynkach płatnej telewizji, telekomunikacyjnym oraz nadawania i produkcji telewizyjnej.

Najważniejsze dane operacyjne za IV kwartał i cały 2018 rok

Już ponad 30% klientów korzysta z ofert wiązanych - skuteczna realizacja strategii multiplay:
* Stabilny wzrost liczby klientów usług wiązanych - o 285 tys. (19%) r/r do 1,8 mln, co stanowi 31,5% bazy klientów kontraktowych.
* Do 5,38 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
* Miało to wpływ na dalszą obniżkę wskaźnika churn do rekordowo niskiego poziomu wynoszącego 7,6% w skali roku.
Regularny przyrost liczby usług kontraktowych - o 574 tys. r/r do 14,26 mln (stanowią one 84,3% wszystkich świadczonych usług):
* Kolejny okres wzrostu liczby usług telefonii komórkowej - o 413 tys. r/r do 7,3 mln, co wynika z korzystnego wpływu strategii multiplay, utrzymującego się zainteresowania klientów prostymi taryfami Plusa wprowadzonymi w lutym ub.r. oraz z wysokiej sprzedaży w segmencie B2B (rozwiązania m2m).
* Dzięki dobrej sprzedaży podstawowych pakietów, jak i usług dodatkowych (Multiroom HD i płatne usługi OTT) łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wzrosła r/r o 156 tys., przekraczając poziom 5 mln.
* Stabilna baza usług Internetu wynosząca 1,8 mln. W 2018 roku klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali ok. 965 PB danych. W zasięgu sieci LTE grupy jest blisko 100% Polaków, a LTE Advanced - 73% mieszkańców kraju.
Stabilna baza ponad 5,7 mln klientów kontraktowych:
* Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 5,5% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,5 usługi z portfolio grupy.
* Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU), liczony zgodnie z aktualnie obowiązującym standardem raportowania MSSF 15, wzrósł w IV kwartale o 2,6% r/r do poziomu 84 zł.
Baza prepaid na poziomie blisko 2,7 mln usług w wyniku wpływu czynników sezonowych oraz podjętej decyzji o sprzedaży marki a2mobile:
* ARPU usług prepaid pozostaje na wysokim, stabilnym poziomie 20,3 zł w IV kwartale.
Zgodnie z długoterminową strategią kanały grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej zarówno w IV kwartale, jak i całym 2018 roku, osiągając w pierwszym okresie wynik 24,2% (11,1% kanału głównego oraz 13,1% kanałów tematycznych) oraz 24,3% w całym 2018 roku (11,4% dla anteny głównej i 12,9% dla kanałów tematycznych).

Przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły w IV kwartale o 4,8% r/r i wyniosły 370 mln zł, dzięki czemu udział grupy w rynku reklamy TV osiągnął 27,7%, a w całym 2018 roku zanotowały wzrost o 6,8% do 1,201 mld zł, zapewniając udział w rynku na poziomie ok. 27,2%.

Dane operacyjne segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej


Najważniejsze dane finansowe za IV kwartał i cały 2018 r.
Silne wyniki finansowe grupy w 2018 r.:
- przychody: 10,686 mld zł (wzrost o 10,6% r/r),
- EBITDA: 3,698 mld zł (wzrost o 7,1% r/r),
- marża EBITDA: 34,6%,
- zysk netto: 816,1 mln zł,
- wolne przepływy pieniężne za okres 12 miesięcy: 1,495 mld zł,
- wskaźnik całkowitego zadłużenia netto/EBITDA LTM: 2,73x.


Rosnące wyniki finansowe segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym w 2018 r.:
- przychody: 9,170 mld zł,
- EBITDA: 3,145 mld zł,
- marża EBITDA: 34,3%
Rekordowe wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej w 2018 r.:
- przychody: 1,7 mld zł,
- EBITDA: 553 mln zł,
- marża EBITDA: 32,6%.

Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający