Newsletter

Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi Cyfrowego Polsatu i spółek zależnych. Zapisz się do bezpłatnego newslettera serwisu cyfrowypolsatnews.pl.

Kontakt

Warto odwiedzić

Twitter

Ostatnio na forum

Facebook

CYFROWY POLSAT KUPIŁ SERWIS IPLADrukuj

IPLA
Cyfrowy Polsat S.A. nabył za 150 mln zł 100% udziałów w spółkach tworzących serwis ipla będący liderem rynku online video w Polsce. – Nabycie serwisu ipla jest dopełnieniem naszej strategii, której kluczowym elementem był zakup Telewizji Polsat, mającej na celu jak najszerszą dystrybucję treści programowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych urządzeń oraz technologii. Ipla będąca liderem rynku online video wzmacnia pozycję rynkową Cyfrowego Polsatu jako agregatora i dystrybutora kontentu. Transakcja zapewnia nam także istotną przewagę konkurencyjną w ważnym segmencie rynku oraz będzie źródłem synergii w krótkim i średnim terminie – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu S.A.

Ipla ma obecnie około 1,4 miliona użytkowników, w porównaniu do 0,5 miliona w 2009 roku (definiowanych jako osoby, które choć raz w miesiącu użyły aplikacji i wygenerowały przychód z reklamy bądź subskrypcji). Jej popularność regularnie rośnie wraz ze zwiększającą się dostępnością urządzeń przenośnych oraz telewizorów z dostępem do Internetu. W ok. 90% jej przychody są generowane przez sprzedaż reklam w najszybciej rosnącym segmencie online video, a ok. 10% pochodzi z transakcji zakupu treści przez użytkowników.


Ipla jest liderem polskiego rynku online video w trzech obszarach:

· dostępności na różnych urządzeniach – komputerach i laptopach, tabletach, smartfonach, telewizorach z dostepem do Internetu, konsolach do gier, kinach domowych, dekoderach cyfrowych;
· pod względem ilości oferowanego kontentu, dzięki posiadaniu umów programowych m.in. z Telewizją Polsat, TVP i wieloma studiami filmowymi, np. Warner Bros, Best Film, Kino Świat, Epelpol Entertainment;
· pod względem ilości użytkownikow oraz czasu przeznaczanego przez jednego widza na konsumpcję kontentu video.

Cyfrowy Polsat oczekuje, że zakup serwisu ipla przyczyni się w krótkim i średnim terminie do osiągnięcia synergii w obszarach kosztowym i przychodowym. Synergie kosztowe będą wynikać ze wspólnie realizowanych zakupów treści programowych i inwestycji w rozwój technologii, podejmowanych działań marketingowych, wykorzystania tych samych systemów billingowych oraz optymalizacji zasobów back-office’owych. Synergie przychodowe będą pochodzić z oferowania usług łączonych (cross-selling), zwiększenia atrakcyjności obecnych i wprowadzania nowych produktów, które będą miały wpływ na wzrost satysfakcji klientów.

W ostatnich dniach aplikacja ipla, dostępna dotychczas dla użytkowników komputerów, telewizorów, tabletów i smartfonów, została wprowadzona na dekodery Cyfrowego Polsatu. W pierwszej kolejności z kilkudziesięciu tysięcy bezpłatnych materiałów wideo z różnych kategorii tematycznych mogą korzystać użytkownicy dekoderów HD5000. W kolejnym kroku aplikacja trafi do dekoderów MINI HD 2000. Także nowy dekoder operatora, T-HD 1000 do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej, będzie jednocześnie zapewniał dostęp do zasobów ipla.

#1 | damian815 dnia 12.03.12 22:34
Wiadomo kiedy wyślą następną partię aktualizacji, bo jeszcze nie dostałem (na HD5000)??
#2 | Prokop dnia 14.03.12 12:01
I to jest cały CP. Kupuje, rozwija się i dzięki temu klienci mają usługo skondensowane, na korzystniejszych warunkach i w gratisach. Np. z z ipla mogą korzystać taniej niż zwykły śmiertelnik. Co wydaje się istotne w świetle coraz bardziej powszechnej tv na urządzeniach przenośnych.

Dodaj komentarz

Nick:

Kod potwierdzający:
Kod potwierdzający