Grupa Polsat Plus podsumowuje 2024 rok
W 2024 roku Grupa Polsat Plus wypracowała dobre wyniki finansowe, rozwijała sprawdzone technologie oraz wprowadzała nowości, co zaowocowało wzrostem przychodów do 14,3 mld zł.
2024 rok był dla Grupy Polsat Plus bardzo dobry pod względem wyników finansowych. Przychody Grupy wzrosły o 4,7% r/r do 14,3 mld zł, skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 9,6% do 3,3 mld zł, a zysk netto – o blisko 150% do 777 mln zł.
„W 2024 r. odnotowaliśmy silny wzrost kluczowych wskaźnikówfinansowych – przychody Grupy wzrosły o 4,7% do 14,3 mld zł, a skorygowana EBITDA – o 9,6% do 3,3 mld zł. Najnowszy segment naszej działalności – zielonej energii wygenerował aż 282mln zł EBITDA, a w 2026 r. będzie to już ok. 500 mln zł zgodnie z założeniami naszej Strategii 2023+. Efektywnie zarządzaliśmy naszymi inwestycjami i mamy pod kontrolą capex. W obszarze TMT był on na niskim poziomie 6%, a większość inwestycji w rentowny segment zielonej energii już zrealizowaliśmy – przy docelowych nakładach o 1,1 mld zł niższych niż pierwotnie zakładaliśmy”– mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.
Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a ponad 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w IV kw. 2024 r. o 5,2% r/r do 77,4 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,6% do 7%.
„IV kw.2024 r.był dla nas bardzo dobry pod względem wyników operacyjnych. Liczba świadczonych przez nasusług telefonii komórkowej wzrosła o ponad 190 tys. r/r, usług internetowych – o 95 tys., a klientów multiplay– o 60 tys. Łącznie z ofert multiplay korzysta ponad 2,5 mln osób, czyli 44% wszystkich naszych klientów. W efekcie wysokiej sprzedaży usług zarówno do nowych, jak i obecnych klientów Grupy średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł o 5,2% r/r, a od klientów biznesowych– o 4,6%. Istotnie obniżyliśmy wskaźnik odejść klientów – do niskiego poziomu 7%” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus.
Segment mediowy: telewizja i online – Grupa Polsat-Interia nr 1 wśród wydawców internetowych
Grupa Telewizji Polsat utrzymuje wysokie, zgodne ze strategią wyniki oglądalności oraz pozycję na rynku reklamy. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła 22,7% w IV kw. 2024 r. (7,5% kanału głównego Polsat i 15,2% kanałów tematycznych) oraz 22% w całym roku (7,1% kanału głównego Polsat i 14,9% kanałów tematycznych). Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 1,8% do 423 mln zł w IV kw. oraz o 4,2% do ok. 1,4 mld zł w okresie 12 miesięcy, zapewniając TV Polsat udział w rynku reklamy TV na poziomie 28% w obydwu okresach.
Grupa Polsat Plus skutecznie buduje swoją pozycję w segmencie online. W 2024 r. była nr 1 wśród wydawców internetowych w Polsce – pięciokrotnie, czyli najczęściej spośród wydawców internetowych, osiągnęła największy zasięg wyrażony liczbą użytkowników. Była też liderem kategorii mobile – aż dziewięciokrotnie była na 1. pozycji w tej kategorii. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w IV kw. 2024 r. co miesiąc średnio 20,8 mln użytkowników, którzy generowali ponad 1,8 mld odsłon stron.
Segment zielonej energii – dynamiczny wzrost produkcji energii i 282 mln zł EBITDA
Dzięki dynamicznym inwestycjom, które dobiegają końca, Grupa Polsat Plus stała się wiodącym producentem czystej energii. W IV kw. br. Grupa Polsat Plus wyprodukowała 295 GWh zielonej energii (116 GWh z wiatru, 9 GWh ze słońca i 169 GWh z biomasy) – o 64% więcej r/r. Łącznie w 2024 r. było to 1016 GWh zielonej energii (314 GWh z wiatru, 86 GWh ze słońca, 616 GWh z biomasy) – o 53% więcej r/r.
Priorytetem Grupy Polsat Plus na 2025 r. pozostaje efektywne zarządzanie inwestycjami, ścisła kontrola kosztów, maksymalizacja przychodów ze sprzedaży zielonej energii oraz koncentracja na redukcji zadłużenia Grupy po zakończeniu największych strategicznych inwestycji w OZE. W I kw. br. Grupa zrealizowała częściową przedterminową spłatę kredytu w wysokości 681 mln zł, przeznaczając na nią środki ze sprzedaży pakietu 10% akcji Asseco Poland.