Netia i Plus poszerzą zasięg Internetu stacjonarnego
Netia (część Grupy Polsat Plus) oraz operator hurtowy Polski Światłowód Otwarty zawarły umowę o współpracy, dzięki której dostępność szybkiego Internetu stacjonarnego od Netii i Plusa zwiększy się o kolejne 2,1 mln domów i mieszkań.
Umowa zapewnia Netii (centrum kompetencyjne usług stacjonarnego dostępu do Internetu dla całej Grupy Polsat Plus) oraz operatorowi sieci Plus i innym spółkom z Grupy Polsat Plus, dostęp do całej sieci, która należy do PŚO. Usługi hurtowe na obu rodzajach sieci będą udostępniane w modelu BSA (bitstream access).
„Jesteśmy bardzo dumni, że naszym nowym klientem została Grupa Polsat Plus. Poprzez naszą sieć należące do niej spółki będą mogły dotrzeć do milionów nowych klientów, dostarczając im wysokiej jakości ofertę detaliczną. Z kolei dla nas ta umowa jest kolejnym kamieniem milowym w rozwoju jako operatora hurtowego, oferującego operatorom detalicznym otwarty dostęp do sieci szerokopasmowej w Polsce” – mówi Ignacio Irurita, Prezes Zarządu Polskiego Światłowodu Otwartego.
Dzięki współpracy z Polskim Światłowodem Otwartym w zasięgu Internetu stacjonarnego Plusa będzie ponad 10 milionów domów i mieszkań, czyli blisko 23 miliony mieszkańców Polski, z czego ponad 8 milionów gospodarstw domowych, w których mieszka ponad 19 milionów mieszkańców naszego kraju, będzie miało dostęp do łącza o prędkości do 1 Gb/s.
„Plus stale pracuje nad rozwojem swojej oferty internetu, tak aby gwarantować jak największemu gronu klientów stabilny i niezakłócony dostęp do sieci. Umowa z Polskim Światłowodem Otwartym jest kolejnym krokiem w realizacji naszej strategii w tym zakresie. Jest to świetna wiadomość dla wszystkich zainteresowanych najlepszą rozrywką, sportem i rzetelnymi informacjami, które oferowane są w ofertach pakietowych wraz z internetem światłowodowym Plusa. Łączenie usług Plusa i Polsat Box w pakiety istotnie wpływa na wygodę i jednocześnie obniża ich koszty” – mówi Michał Sobolewski, Wiceprezes Zarządu Polkomtel, odpowiedzialny za obszar Marketingu i Sprzedaży B2C i B2B.