Wzrost przychodów i EBITDA Grupy Polsat Plus w I kwartale 2025 roku
W I kwartale br. Grupa Polsat Plus zanotowała wzrosty wyników finansowych i operacyjnych. Przychody wzrosły do 3,5 mld zł, a skorygowany zysk EBIDTA – do ponad 800 mln zł.
Najważniejsze wydarzenia:
- W I kw. br. przychody Grupy Polsat Plus wzrosły o 3,7% r/r do ponad 3,5 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA – o 4,8% do ponad 800 mln zł.
- Konsekwentna realizacji strategii multiplay ma odzwierciedlenie w rosnącym ARPU klientów kontraktowych: ARPU klientów B2C wzrosło w I kw. br. o 4,2% r/r, a klientów B2B – o 1,2% r/r oraz spadającym wskaźniku odejść klientów (churn), który został obniżony do poziomu tylko 6,8%.
- Zasięg sieci 5G Plusa wzrósł do 26 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s – do blisko 17 mln mieszkańców kraju. Z myślą o dalszym rozwoju sieci Grupa pozyskała blok w paśmie 700 MHz.
- Do blisko 11 mln gospodarstw domowych został zwiększony zasięg szybkiego Internetu domowego Grupy oferowanego przez Plusa i Netię w oparciu o sieć własną i dostęp hurtowy.
- Nowy serwis streamingowy w ofercie Grupy – SkyShowtime jest dostępny za 15 zł/mies. w Plusie, od 10 zł/mies. w Polsat Box oraz razem z pakietem Premium w Polsat Box Go.
- Kanały Grupy Telewizji Polsat, dzięki sukcesowi wiosennej ramówki oraz dużemu zainteresowaniu transmisjami nowych wydarzeń sportowych, odnotowały bardzo dobre wyniki, zwiększając udział w oglądalności do 22,1%. Wśród popularnych transmisji sportowych są m.in.: Liga Europy UEFA i Liga Konferencji UEFA w stacjach Polsat Sport, francuska Ligue 1 McDonald’s, hiszpańska LALIGA EA SPORTS, niemiecka Bundesliga oraz wyścigi Formula 1 w stacjach Eleven Sports.
- Grupa Polsat-Interia w I kw. br. była nr 1 wśród wydawców internetowych w Polsce.
- Własne OZE Grupy Polsat Plus wyprodukowały 278 GWh zielonej energii (105 GWh z wiatru, 16 GWh ze słońca i 157 GWh z biomasy) – o 40% więcej niż w ubiegłym roku.
- Grupa wygrała przetargi na dostawę autobusów wodorowych do kolejnych miast – łącznie 41 NesoBusów dla Krakowa, Rybnika i Rzeszowa.
- Grupa Polsat Plus sprzedała pakiet 10% akcji Asseco Poland, a pozyskane środki przeznaczyła na częściową przedpłatę kredytu terminowego w wysokości 681 mln zł.
„2025 rok rozpoczęliśmy bardzo dobrymi wynikami. Kontynuujemy kluczowe aktywności. Rozwijamy sieć 5G, z sukcesem produkujemy atrakcyjne treści, odnotowujemy duże zainteresowanie naszymi nowymi transmisjami sportowymi, utrzymujemy silną pozycję w segmencie online. Nasze strategiczne inwestycje w segmencie zielonej energii dobiegają końca. Zgodnie z założeniami naszej Strategii 2023+ staliśmy się wiodącym producentem czystej, zielonej energii, a nasze przychody z jej sprzedaży stopniowo rosną – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, Grupa Polsat Plus”.
W I kw. br. Grupa Polsat Plus odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o 3,7% r/r do ponad 3,5 mld zł, a skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 4,8% do 809 mln zł. Wolne przepływy pieniężne za 12 ostatnich miesięcy, skorygowane o capex w segmencie zielonej energii, utrzymują się na wysokim poziomie ok. 1,3 mld zł.
Grupa Polsat Plus świadczy ok. 13,3 mln usług kontraktowych w segmencie B2C (telekomunikacyjnych i telewizyjnych), a ponad 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w I kw. br. o 4,2% r/r do 77,7 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) zmniejszył się r/r z poziomu 7,6% do 6,8%.
„To był bardzo dobry kwartał we wszystkich naszych segmentach biznesowych. Baza naszych klientów multiplay zwiększyła się o prawie 60 tys. do poziomu 2,53 mln, a średni przychód od indywidualnych klientów kontraktowych wzrósł o 4,2% r/r do poziomu 77,7 zł. O 210 tys. wzrosła liczba świadczonych przez nas usług telefonii komórkowej, a usług internetowych – o 145 tys. Mamy stabilne wyniki w segmentach usług przedpłaconych i B2B. Bardzo nas cieszy niski poziom wskaźnika churn, tylko 6,8%, co świadczy o wysokiej lojalności naszych klientów” – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus.
Grupa Polsat Plus posiada 68 tys. klientów B2B, a średni przychód od tych klientów wzrósł w I kw. br. o 1,2% r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.
Grupa Telewizji Polsat miała bardzo dobre wyniki oglądalności oraz pozycję na rynku reklamy. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wzrosła do 22,1% (7,5% kanału głównego Polsat i 14,6% kanałów tematycznych), a przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 4,1% do 320 mln zł, zapewniając TV Polsat udział w rynku reklamy TV na poziomie 28,7%.
W I kw. 2025 r. Grupa Polsat-Interia, na podstawie wyników średniomiesięcznych, utrzymała pozycję lidera Internetu wśród polskich wydawców. Pozostała również nr 1 w kategorii mobile. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 21 mln użytkowników, którzy generowali ponad 1,9 mld odsłon stron.