Grupa Polsat Plus podsumowuje II kwartał 2021 r.
Grupa Polsat Plus świadczyła na koniec II kwartału łącznie ponad 18 mln usług telewizji, Internetu i telefonii komórkowej, a w II kwartale zanotowała 10% wzrost przychodów do blisko 3,2 mld zł – wynika z najnowszych danych podsumowujących II kwartał 2021 roku.
„W czerwcu rozpoczęliśmy wyjątkowy, strategiczny projekt harmonizacji naszych kluczowych marek. Aby ułatwić klientom i widzom identyfikację wszystkich oferowanych przez nas usług i produktów i zapewnić im łatwy wybór tego, czego potrzebują, wprowadzamy nowe logotypy naszych głównych marek, nową, spójną dla całej Grupy Polsat Plus identyfikację wizualną oraz przejrzystą i ujednoliconą komunikację marketingową” – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
Kluczowe i strategiczne marki to: Plus, czyli komunikacja – „connectivity” oraz Polsat odpowiadająca za treści – „content”. Polsat i Plus mają nową identyfikację wizualną, a Polsat Box jest nową marką, która zastępuje Cyfrowy Polsat.
Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał 2021 roku dla segmentu usług B2C i B2B:
- Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy 18 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych, a ich liczba wzrosła o 3% r/r.
- Liczba klientów usług multiplay, świadczonych m.in. w ramach flagowego programu smartDOM, wzrosła o 67 tys. r/r (3%) do 2,1 mln.
- Przyrost liczby usług kontraktowych – o 447 tys. (3%) r/r do 15,43 mln.
Wzrost średniego miesięcznego przychodu od klienta kontraktowego (ARPU) o blisko 5 zł r/r do 91,4 zł.* - Wskaźnik odejść klientów (churn) na niezmiennie niskim poziomie – 7% w skali roku.
Wzrost liczby usług prepaid oraz ich ARPU – 2,6 mln usług z wysokim ARPU na poziomie 22 zł (wzrost o 2,8% r/r).* - Klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali ok. 431 PB danych (wzrost o 23% r/r).
Najważniejsze dane operacyjne za II kwartał 2021 dla segmentu mediowego:
- Kanały Grupy Telewizji Polsat były w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,4% w II kw. (8,9% kanału głównego oraz 15,5% kanałów tematycznych) i 24,2% w całym pierwszym półroczu (9,1% kanału głównego oraz 15,1% kanałów tematycznych).
- Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu zwiększyły o 55,2% r/r do 330 mln zł w II kw. (niski punkt odniesienia efektem pierwszego lockdownu z wiosny 2020 r.), a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do poziomu 28,6%. W całym pierwszym półroczu przychody Grupy Telewizji Polsat wzrosły o 26,6% r/r do 602 mln zł, a ich dynamika przewyższała tę rynkową, w efekcie czego udział Grupy w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł do 29%.
- Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych – 20,3 mln użytkowników oraz średniomiesięcznie ponad 2 mld odsłon serwisów internetowych Grupy.
Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus
W drugim kwartale br. Grupa Polsat Plus zanotowała dynamiczny, ponad 10% wzrost przychodów do kwoty 3,16 mld zł. Skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 14% do ok. 1,14 mld zł, a zysk netto do wysokości 541,7 mln zł. Wolne przepływy pieniężne pozostają na wysokim poziomie ok. 1,4 mld zł. Wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 2,77x (dług netto/EBITDA LTM) pomimo rozliczenia zakupu pakietu akcji spółki eObuwie.pl i nabywania akcji Netii.
Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus
Wyniki finansowe segmentu usług B2C i B2B
Wyniki finansowe segmentu mediowego: telewizja i online