Podpis elektroniczny na tablecie oraz eSIM w Plusie
Klienci Plusa mogą już podpisywać w punktach sprzedaży umowy w formie elektronicznej, za pomocą podpisu składanego na tablecie. Operator uruchomił również usługę eSIM, czyli cyfrową wersję karty SIM.
Podpis elektroniczny, czyli pierwsze udogodnienie dla klientów, to przede wszystkim szybkość i wygoda obsługi klientów oraz oszczędność ich czasu. To także korzyści związane z ochroną środowiska – mniejsze zużycie papieru, a więc i wyciętych drzew. Jest to rozwiązanie całkowicie bezpieczne, jeśli chodzi o obieg dokumentów i dane osobowe klientów. Dodatkowo klienci zyskają stały dostęp do dokumentów w formie elektronicznej (e-mail).
Rozwiązanie to obecnie jest już dostępne w wybranych Punktach Sprzedaży Plusa, a od września planowane jest jego wdrożenie w salonach w całej Polsce. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie usługi również dla klientów Cyfrowego Polsatu (Polsat Box).
eSIM – drugie z wyczekiwanych udogodnień właśnie zawitało do Plusa. Dzięki wdrożeniu tej nowości, klienci Plusa mogą w pełni wykorzystać możliwości swoich smartfonów bez konieczności umieszczania w telefonie standardowej karty SIM.
By rozpocząć korzystanie z wirtualnej wersji karty SIM, wystarczy zeskanować otrzymany od Plusa kod QR. Następnie karta eSIM jest pobierana przez internet i zapisywana na telefonie w postaci specjalnego profilu (profil eSIM) w pamięci telefonu. Technologia eSIM wprowadzona w Plusie jest zgodna z powszechnie akceptowaną na świecie specyfikacją GSMA, co sprawia, że w Plusie będą działały wszystkie telefony, które ją wykorzystują.
Instalacja eSIM możliwa jest na najnowszych urządzeniach marki Samsung oraz Huawei, a z usługi mogą skorzystać wszyscy klienci indywidualni oraz biznesowi sieci Plus, zarówno abonamentowi, jak i użytkownicy ofert na kartę. Nowi klienci mogą otrzymać cyfrową wersję karty SIM podczas zakupu oferty Plusa. Osoby już korzystające z sieci Plus mogą wymienić klasyczną kartę SIM na eSIM w salonie lub za pośrednictwem strony internetowej plus.pl, logując się na swoje konto.
Pierwsze 5 wymian karty eSIM w każdym okresie rozliczeniowym jest bezpłatne. Koszt kolejnych jest zgodny z cennikiem właściwym dla danego rodzaju oferty.
Równolegle z wdrożeniem eSIM operator prowadzi także prace nad udostępnieniem klientom możliwości korzystania z tej technologii na smartwatchach.
Zarówno podpis elektroniczny, jak i eSIM to łatwe i wygodne rozwiązania dla klientów, wprowadzane w ramach obecnych zmian w całej Grupie Polsat Plus.