Problem z odbiorem sygnału w Cyfrowym Polsacie – Jak go rozwiązać?
Na forach i portalach o tematyce satelitarnej pojawia się sporo wpisów o problemach niektórych abonentów Cyfrowego Polsatu z odbiorem sygnału, gdzie winą obarczają operatora. W dalszej części artykułu dowiemy się co należy zrobić aby delikatny deszczyk nie przerwał nam oglądania ulubionego programu czy filmu.
Po pierwsze jeśli się zdecydujemy na zestaw antenowy oferowany przez Cyfrowy Polsat, to warto zamówić profesjonalnego instalatora, który precyzyjnie ustawi naszą antenę oraz skręt konwertera w uchwycie.
Jednakże pomimo optymalnie ustawionej anteny przez fachowca trzeba się liczyć z tym, że w przypadku wystąpienia bardzo silnych opadów deszczu, śniegu czy burzy mogą występować zaniki sygnału. Powodem takich sytuacji jest zbyt mała średnica (70cm) czaszy.
Często abonenci decydują się na samodzielny montaż, gdzie bez profesjonalnego miernika oraz umiejętności nie są wstanie ustawić anteny optymalnie. Wtedy zaczynają się problemy z odbiorem sygnału nawet przy delikatnym opadzie deszczu.
Później zaczyna się proces obarczania winą operatora za problem z odbiorem sygnału. A proszę pamiętać, że za utrzymanie instalacji antenowej w pełnej sprawności odpowiedzialny jest abonent i to bez względu z jakiej platformy cyfrowej korzysta.
Jeżeli chcemy się cieszyć doskonałym odbiorem nawet przy bardzo złych warunkach pogodowych, to warto zrezygnować z zakupu zestawu antenowego Cyfrowego Polsatu i zaopatrzyć się w antenę o średnicy 90cm. Proszę pamiętać, że im większa średnica czaszy, tym lepsza jakość i moc sygnału.
Poniżej na zdjęciu prezentujemy parametry odbioru przy zastosowaniu anteny o średnicy 90 cm i dekodera Evobox PVR.
Tak więc podsumowując, aby uniknąć problemów z odbiorem sygnału należy:
1. Zakupić antenę o średnicy 90cm
2. Zastosować dobrej jakości przewód koncetryczny
3. Zamówić profesjonalnego instalatora