Wysoka widownia „Reklamy na Ratunek” w Polsacie. Zebrano ponad 3 mln zł na walkę z koronawirusem
Łącznie ponad 7 milionów widzów obejrzało na antenie Polsatu specjalny blok reklamowy „Reklama na Ratunek – Razem w walce z koronawirusem”.
Wysoka widownia „Reklamy na Ratunek” przełożyła się na wysokie udziały w obu grupach audytoryjnych. Średnio 38,2% w grupie 4+ oraz 43,3% w grupie 16-49. Był to najchętniej oglądany program w polskiej telewizji od szesnastu miesięcy (listopad 2018).
Według oficjalnych danych zebrano ponad 3 miliony złotych. 2 480 000 złotych pochodzić będzie od reklamodawców, pozostałe ponad pół miliona złotych dołoży Telewizja Polsat. Za pośrednictwem Fundacji Polsat środki te zostaną przeznaczone najbardziej potrzebującym szpitalom i instytucjom zaangażowanym w walkę z epidemią.
Fundacja Polsat już wcześniej podjęła decyzję o przeznaczeniu 2 milionów złotych na zakup najpotrzebniejszego sprzętu dla służb medycznych. Zostały już złożone zamówienia między innymi na kombinezony, gogle medyczne, maski chirurgiczne, czy rękawiczki ochronne. Jeszcze w tym tygodniu pierwszy sprzęt dotrze do lekarzy i pielęgniarek będących dzisiaj na pierwszej linii frontu walki z koronawirusem. Fundacja wzięła także udział w przekazaniu przez Grupę Polsat – sieć Plus i Cyfrowy Polsat – 2200 tabletów dla ponad 400 domów dziecka, rodzinnych domów dziecka, rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych z 16 województw.
Dane: Polsat