Rusza Ekstraklasa Games. Transmisja w Polsat Games
5 marca rozpocznie się Ekstraklasa Games – największy w historii turniej gry FIFA w Polsce. Transmisja fazy ligowej oraz finału Ekstraklasa Games od 30 marca na antenie Polsat Games.
Ekstraklasa Games ma status ligi partnerskiej EA SPORTS – Official League Qualifier, dzięki czemu będzie to jedyny polski turniej dający możliwość walki o punkty w rankingu FIFA 19 Global Series, dzięki którym można awansować na FIFA eWorld Cup 2019. Rozgrywki są przeznaczone dla wszystkich zawodników, zarówno amatorów jak i profesjonalistów. Każdy gracz, bez względu na umiejętności, może wystąpić w barwach swojego ulubionego klubu Ekstraklasy, a tym samym stać się gwiazdą turnieju.
Do udziału w turnieju można zarejestrować się poprzez oficjalną stronę turnieju: EkstraklasaGames.org. W ramach kwalifikacji, jakie odbędą się w dniach 5-21 marca, rozegrane zostaną 32 turnieje online: dla kibiców wszystkich 16 klubów Ekstraklasy na dwóch konsolach: PlayStation 4 i Xbox One. Kwalifikacje odbędą się w systemie play-off, a udział w nich mogą wziąć wszyscy gracze FIFA 19, którzy mają co najmniej 16 lat. Zwycięzcy kwalifikacji będą reprezentować swoje kluby od 30 marca w fazie ligowej. Każdy z 16 zespołów będzie reprezentowany w sumie przez czterech graczy (dwóch na PlayStation, dwóch na Xbox). Obowiązywał będzie tryb gry 1 vs 1, w formule gry online FIFA Ultimate Team. Kluby rozegrają w sumie 30 meczów – 8 najlepszych teamów weźmie udział w finale, który odbędzie się 26 maja. Zwycięski klub zostanie mistrzem Ekstraklasa Games. Faza ligowa oraz Wielki Finał będą realizowane w studiu Polsat Games. Obie fazy rozgrywek będą transmitowane na antenie Polsat Games oraz w Internecie na kanale Polsat Games w serwisie Twitch.
Strategicznym partnerem medialnym jest Polsat Games, kluczowa jest także współpraca z wydawcą gry FIFA 19 – Electronic Arts Polska. Agencją esportową odpowiedzialną za koordynację turnieju jest ESL Polska z wiodącą na światowym rynku platformą dla sportów elektronicznych ESL Play, gdzie codziennie w turniejach i ligach biorą udział tysiące graczy. Nad całością projektu czuwa agencja marketingu sportowego Lagardere Sports.