Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za I kwartał 2020 r.
Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku.
Najważniejsze dane operacyjne* za I kwartał 2020 r.:
- Pozyskanie w styczniu br. 2-milionowego klienta oferty multiplay – skuteczna realizacja strategii dosprzedaży usług:
– Stabilny wzrost liczby klientów usług wiązanych − o 157 tys. (8%) r/r do 2 mln, co stanowi 36% bazy klientów kontraktowych.
– Do 6,12 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
– Obniżka wskaźnika churn do bardzo niskiego poziomu wynoszącego 6,6% w skali roku. - Mocny przyrost liczby usług kontraktowych – o 466 tys. r/r do 14,80 mln (stanowią one 84,9% wszystkich świadczonych usług):
– Kolejny okres wzrostu liczby usług telefonii komórkowej – o 564 tys. r/r do 8 mln, co jest efektem skutecznej realizacji strategii dosprzedaży usług do pojedynczego klienta oraz wprowadzenia atrakcyjnych taryf adresowanych do klientów kontraktowych, jak również wysokiego popytu wśród klientów biznesowych na usługi m2m.
– Łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wyniosła 5 mln.
– Wysoka, stabilna baza usług Internetu wynosząca 1,8 mln. W I kwartale 2020 r. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali ok. 350 PB danych (wzrost o 33% r/r). W zasięgu sieci LTE Grupy jest blisko 100% Polaków, a LTE Advanced – 82% mieszkańców kraju. - Stabilna baza 5,6 mln klientów kontraktowych:
– Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 4,3% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,6 usługi z portfolio Grupy.
– Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł o 3% r/r i wyniósł 85,4 zł. - Stabilna baza prepaid na poziomie ponad 2,6 mln z rosnącym ARPU na poziomie 20,7 zł.
- Zgodnie z długoterminową strategią kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 23,3% – 9,9% kanału głównego oraz 13,4% kanałów tematycznych.
- Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wyniosły 263 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV wyniósł 28,1%.
* Bez uwzględnienia danych operacyjnych Grupy Netia, które są publikowane oddzielnie od wyników Grupy Cyfrowy Polsat.
Facebook Comments