Wyniki finansowe Grupy Cyfrowy Polsat za I kwartał 2020 r.

Grupa Cyfrowy Polsat opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku.

Najważniejsze dane operacyjne* za I kwartał 2020 r.:

  • Pozyskanie w styczniu br. 2-milionowego klienta oferty multiplay – skuteczna realizacja strategii dosprzedaży usług:
    – Stabilny wzrost liczby klientów usług wiązanych − o 157 tys. (8%) r/r do 2 mln, co stanowi 36% bazy klientów kontraktowych.
    – Do 6,12 mln wzrosła liczba usług posiadanych przez tę grupę klientów.
    – Obniżka wskaźnika churn do bardzo niskiego poziomu wynoszącego 6,6% w skali roku.
  • Mocny przyrost liczby usług kontraktowych – o 466 tys. r/r do 14,80 mln (stanowią one 84,9% wszystkich świadczonych usług):
    – Kolejny okres wzrostu liczby usług telefonii komórkowej – o 564 tys. r/r do 8 mln, co jest efektem skutecznej realizacji strategii dosprzedaży usług do pojedynczego klienta oraz wprowadzenia atrakcyjnych taryf adresowanych do klientów kontraktowych, jak również wysokiego popytu wśród klientów biznesowych na usługi m2m.
    – Łączna liczba kontraktowych usług płatnej telewizji wyniosła 5 mln.
    – Wysoka, stabilna baza usług Internetu wynosząca 1,8 mln. W I kwartale 2020 r. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i sieci Plus przetransferowali ok. 350 PB danych (wzrost o 33% r/r). W zasięgu sieci LTE Grupy jest blisko 100% Polaków, a LTE Advanced – 82% mieszkańców kraju.
  • Stabilna baza 5,6 mln klientów kontraktowych:
    – Wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na klienta – o 4,3% r/r, a każdy z nich posiadał średnio 2,6 usługi z portfolio Grupy.
    – Średni przychód od klienta kontraktowego (ARPU) wzrósł o 3% r/r i wyniósł 85,4 zł.
  • Stabilna baza prepaid na poziomie ponad 2,6 mln z rosnącym ARPU na poziomie 20,7 zł.
  • Zgodnie z długoterminową strategią kanały Grupy Telewizji Polsat pozostawały w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 23,3% – 9,9% kanału głównego oraz 13,4% kanałów tematycznych.
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wyniosły 263 mln zł, dzięki czemu udział Grupy w rynku reklamy TV wyniósł 28,1%.

* Bez uwzględnienia danych operacyjnych Grupy Netia, które są publikowane oddzielnie od wyników Grupy Cyfrowy Polsat.

Facebook Comments